" Ahiret "
Henüz yorum yapılmamış.
Ahiret alemini gören olmuş mudur?
Ahiret, cennet, cehennemden bahsediliyor. Peki buraları hiç gören olmuş mudur?
Bir şeyin varlığını kabul etmemiz için illâki gözle görmek gerekmiyor. Zira görmediğimiz halde inandığımız çok şeyler vardır.
Hem "Var olanlar sadece gördüklerimizden ibarettir" diyemeyiz. Mesela; Amerika kıtası keşfedilmeden önce yok muydu!?
Bir adam Hindistan cevizinin varlığını iddia etse, ispatı için bir tane bulup getirmesi yeterlidir. Ama “yoktur” dediğinde tüm dünyayı gezmesi lazım ki yokluğunu ispat edebilsin. cenneti, cehennemi kabul etmeyenler de tüm kâinatı (!) karış karış dolaşmaya hiçbir zaman güçleri yetmeyecek ki yokluk iddiasında bulunabilsinler.
Nitekim Hz. Peygamberimiz (asm) Miraç Gecesi'nde tüm kâinatı gezerken cennet ve cehennemi de gezmiş, görmüş ve tekrar geri dönmüştür.
Ayrıca her bir peygamber ve her bir veli zat da ahiret, cennet ve cehennemin varlığına birer delildirler. Çünkü hepsi “Ahiret var, hem mükafat hem ceza yeri var!” demişlerdir. Hepsi ayrı ayrı zamanlarda ve farklı farklı mekânlardayken aynı davayı iddia etmişler, aynı cümleleri söylemişlerdir. Mükemmel bir akıl ve zekâya sahip, güzel ahlâk timsali yüz binlerce peygamber, yüz milyonlar evliya veİslam âlimi, cennet ve cehennemin varlığına delil olmuşlardır. Onların bu davalarını çürütmek için, her birini (hâşâ) yalancı kabul etmek gerekir.
Yine bunlarla beraber on beş asırdır taklit edilememiş ve üçte biri ölümden sonraki dirilişi ve ahireti anlatan Kurân'ı ve onun için yazılan üç yüz elli bin tefsiri de çürütmek gerekecektir.
Birdalda ihtisas yapmış "bir" kişinin o konuya dairbir hükmüne, elbette diğer "yüzlerce" kişinin sözünden daha çok itibar edilir ve kıymet verilir. Mesela; durumu kritik bir hastanın başında yüz kişi hastalığına dair yorum getirebilir. Fakat bir mühendis ya da bir sarrafın değil, sadece doktor olanın yorumu teşhis olarak kabul edilir.
Cennet ve cehennemin varlığını da manevî ilim ve meselelerde ihtisas yapmış ehil kişiler haber vermişlerdir. Dolayısıyla maneviyattan uzak kişilerin ve sadece maddi meselelerde ihtisas yapmış felsefecilerin ahiret, haşir, cennet ve cehenneme dair hüküm verme yetkileri yoktur ve safsatadan ibaret olan sözleri, elbette hiç bir akıl sahibi için geçerli olamaz. Kaynak: https://www.sorusorcevapbul.com - Ahiret alemini gören olmuş mudur?